Opera

Viy

Vitaly Gubarenko
Buy a ticket
Scroll down
Duration
2 hours 40 minutes
Conductor:
1
/

Production team members

Production Conductor:
People's artist of Moldova Alexandru Samoilă
Director and Choreographer:
Production Choirmaster:

Summary

ПРОЛОГ

На сцені могила Гоголя і гніздо з незвичайним яйцем. У повний місяць з гробниці пробивається світло, обеліск зсувається і з’являється привид Гоголя. Навколо снують люди в чорному. Письменник спостерігає за ними і бачить в кожному з них персонажів своїх творів. Гоголь перетворюється на людину-сову і злітає до місяця, ніби повертаючись у минуле. З яйця, створеного Гоголем-птахом, «вилуплюється» Панночка. Побачивши народжений образ – плід своєї уяви, Гоголь відправляє її в світ людей.

ДІЯ I

Картина перша

У сім’ї Сотника народжується красуня-дочка. Селяни, за звичаєм, приходять в його будинок, щоб познайомитися з новим членом сім’ї. Спочатку їх насторожує незвичайна поведінка дівчинки, але незабаром враження розвіюється і всі милуються красою маленької Панночки. Проходить час. Гоголь, який втручається в життя своїх героїв, виводить на сцену псаря Микиту і Хому. Панночка розважається з Микитою. Хома зачарований юною красунею, яка полонить його душу. Панночка, вдосталь «награвшись» Микитою, вбиває його. Свідком вбивства стає дочка козака Шептуна.

Картина друга

Ярмарок. Кого тут тільки немає. Народ торгує, веселиться, танцює. Тут і Хома з Бубличницею. З’являється Сотник з Панночкою, Нянькою, Свиридом і Дорошем. Народ зачарований і наляканий красою Панночки. Розбитна Бубличниця заграє з мужичками, але любить Хому. Це помічає дочка Сотника.

Картина третя

Козак Шептун, його дружина Шепочиха та їх дочка зустрічаються біля озера з Панночкою. Ніщо не віщує трагедії, але в кінці зустрічі дочка вмирає. Та ж доля спіткає Шепочиху. Гоголь-автор усвідомлює, що персонажі, вигадані ним, знаходять свою долю всупереч його бажанням.

Картина четверта

Зустріч з Хомою закінчується смертю Панночки.

ДІЯ II

Картина перша

Сотник наказує привезти Бурсака Хому для відспівування дочки. Це остання воля Панночки.

Картина друга

Хома в гостях у Бубличниці. Входять Дорош і Свирид. Вони повідомляють про бажання Сотника. Хома намагається відмовитися, але це йому не вдається.

Картина третя

В церкві Сотник залишає Хому наодинці з Панночкою. Хома починає відспівування її і Панночка оживає. Під ранок вона закликає всю нечисть з потойбічного світу на чолі з Вієм. Зустрівшись очима з Вієм, Хома гине. На сцені залишається Гоголь, застиглий в граніті.

About event

Георгій Ковтун про постановку “Вія” «Гоголь – майстер фантасмагорії» Прийоми для передачі фантасмагорії складні, адже вони не мають реальних обгрунтувань, логічної бази. На мій погляд, в «Вії» письменнику вдалося створити дивовижний контраст жахливого сюжету та іронічного ставлення до героїв. До слова, легенда про Панночку і Вія досить розповсюджена – в фольклорних традиціях кожного народу є безліч подібних історій. Повість Гоголя спонукає нас звертати увагу не стільки на сюжет, скільки на особливості його подачі, що підтверджує актуальність думки – часто важливо не що, а як. Тому я й дозволив собі втрутитися у світ автора. Керівництво Одеського театру опери та балету звернулося з пропозицією про поставку опери-балету «Вій» видатного українського композитора Віталія Губаренка на сцені театру. Спочатку хотів відмовитися, але мій внутрішній авантюризм змусив кров в жилах вирувати, а це означає – з’явився божевільний інтерес до цієї роботи. Одеському глядачеві добре відома перша постановка «Вія» 1984 року, тому я і вирішив звернути увагу на передісторію взаємин Хоми і Панночки. Наприкінці життя Губаренко на основі музики опери-балету написав хореографічні сцени. Мені здалося цікавим об’єднати оперу-балет і хореографічні сцени. Вистава наповнена містичним змістом, який передається за допомогою музики, живопису, хореографії, голосу. Микола Васильович Гоголь занурений в дію спектаклю і стає його головною дійовою особою. Він створює своїх героїв, вони народжуються з його свідомості,  знаходять своє життя і вступають у конфлікт із самим автором.

Recommended

04
June
16:00
Opera
Il barbiere di Siviglia
Gioachino Rossini
Libretto by Cesare Sterbini based on Pierre Beaumarchais's French comedy Le Barbier de Séville
10
June
16:00
Opera
Rigoletto
Giuseppe Verdi
11
June
16:00
Opera
Cavalleria Rusticana
Pietro Mascagni
24
June
16:00
Opera
La Bohème
Giacomo Puccini
Opera in four acts, performed with one intermission
Libretto by Luigi Illica and Giuseppe Giacosa
Based on the book "Scenes of Bohemian Life" by Henri Murger
28
June
17:00
Opera
Kateryna
Olexander Rodin
Opera in two acts
Libretto by Olexander Rodin after the poem by Taras Shevchenko
02
July
16:00
Opera
Aida
Giuseppe Verdi
Opera in 4 acts (performed with 2 intermissions)
Libretto by Antonio Ghislanzoni based on a script by François Auguste Ferdinand Mariette
To event list To event list
We use cookies.
By continuing to use our site, you consent to the processing of cookies and user data: location information; OS type and version; browser type and version; device type and screen resolution; sources of access to the site; OS language and browser; visited pages of the site and actions on them; ip-address for the purpose of site operation, retargeting, statistical research and transfer to third parties. If you do not want your data to be processed, leave the site.
I agree