Балети

Лебедине озеро

Петро Ілліч Чайковський
Купити квиток
Прокрутіть вниз

Майбутні дати

Вересень

ПН
ВТ
СР
ЧТ
ПТ
СБ
НД
 
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
 
 
 

Жовтень

ПН
ВТ
СР
ЧТ
ПТ
СБ
НД
 
 
 
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

10 Жовтня, Неділя
18:30
₴ 50-650
Купити квиток
Тривалість
2 години 40 хвилин (включно антрактом)
Диригенти:
заслужений артист України Ігор Шаврук, заслужений артист України Ігор Чернецький

Члени постановочної групи

Художник з костюмів:
заслужений художник України Наталія Бевзенко-Зінкіна

Зміст

Пролог

Закляття чарівника Ротбарта перетворює прекрасну Одетту і її подруг на лебедів, і тільки вночі вони приймають людську подобу. Лише безмежне і щире кохання зможе зняти це закляття.

Дiя перша

В саду перед замком принц Зігфрід святкує своє повноліття. Гості, чарівні фрейліни, кращий друг принца Бенно веселяться. Кумедний Шут розважає всіх танцями.Високовладна принцеса, мати принца, повідомляє присутнім, що на завтрашньому балу Зігфрід має обрати собі наречену. Але принц ще не зустрів ту дівчину, в яку міг би закохатися.Гості покидають сад. Зігфрід бачить в небі зграю білих лебедів, бере арбалет, і біжить за ними в ліс.Берег озера. Ще мить, і стріла принца пронзить прекрасного птаха. Але, раптово, лебідь перетворюється на дівчину, і її краса зачаровує Зігфріда. Дізнавшись від Одетти про таємницю, Зігфрід клянеться їй у вічному кохані і вірності.Ротбарт спостерігає за Одеттою і Зигфрідом. Він вирішує змусити принца порушити клятву, щоб Одетта навіки залишилася у його владі.

Дiя друга

Бал у замку Високовладної принцеси. Зігфріду необхідно вибрати собі наречену серед знатних дівчат, але жодна не приваблює принца: всі його думки тільки про Одетту.Несподівано з’являються Ротбарт і Оділлія, надзвичайно схожа на Одетту. Зачарований злим генієм, принц сприймає Оділлію за Одетту. Він захоплений її звабливими чарами і повторює клятву, дану Одетті. Ротбарт радіє перемозі: тепер Одетта і її подруги назавжди залишаться лебедями. Чаклун зникає разом з Оділлією, а принц у розпачі поспішає до лебединого озера.Берег озера. Злий геній тріумфує. Принц шукає Одетту, щоб вимолити у неї прощення: адже на балу йому здавалося, що він бачив саме її, і до неї були звернені його слова кохання.Починається буря, яку викликав Ротбарт, аби стати на шляху у Зігфріда. Принц розпочинає поєдинок з чаклуном, і тим самим доказує своє кохання до Одетти. У вирішальний момент поєдинку Одетта рятує коханого від смертельного удару. Сила кохання Одетти і Зігфріда руйнує чари злого чаклуна.

Про подію

Балет на 4 дії (виконується з одним антрактом).
Лібрето за сценарієм Володимира Бегічева та Василя Гельцера.

«Лебедине озеро» – найпопулярніший балет класичної спадщини. Його театральна доля – це яскрава ілюстрація всіх істотних естетичних і художніх змін, яких зазнав балетний театр ХХ століття. Шедевр Чайковського привертав увагу багатьох хореографів світу.

Прем'єра «Лебединого озера» відбулася 20 лютого 1877 в Большому театрі Москви. Авторами сценарію були Володимир Бегичев та Василь Гельцер, балетмейстером-постановником – Вацлав Рейзінгер.

Балетний театр кінця ХIХ сторіччя вимагав для хореографічного втілення симфонічну музику, і Чайковський запропонував її. У балеті протиставлялися зовнішне і внутрішне життя, підкреслювалася антитеза радісних і меланхолійних настроїв, посилювалися контрасти прекрасної мрії про ідеал і звичного способу життя, височини таємничого зачарованого лебединого світу і приземленого повсякденного оточення головного героя. У музиці Чайковського закладена складна і чітка музична драматургія, яка повинна була стати основою для відповідної сценічно-хореографічної інтерпретації. Але Рейзінгер створив свій балет, використовуючи музику лише як мелодично-ритмічну основу для танців. Постановка вийшла невдалою. Сценарій був перевантажений подробицями і не мав стрункої логічної лінії розвитку дії. 17 лютого 1894 в Маріїнському театрі Петербурга знову звернулися до партитури «Лебединого озера». Балетмейстер Маріус Петіпа разом з диригентом і композитором Річардом Дріго зробили нову оркестровку. У музику було внесено декілька купюр – на Петіпа і Дріго згодом посипалися докори всіх, хто звертався до твору. Але саме ці зміни, як не дивно, дозволили створити нетлінний хореографічний шедевр, що виходить не з первинного сценарію, а з духу музики. Петіпа запросив до участі в постановці балетмейстера Лева Іванова, віддавши йому романтичні «лебедині» сцени. У співдружності двох хореографів народилися такі шедеври танцю, як лірична, прониклива пісня Одетти про жіночу долю і любові у ІІ акті та яскравий, енергійний pas de deux Зігфріда та Оділлії. Образ Одетти позначив виникнення нового типу балетної героїні: не блискучої, не просто витонченої, а ліричної. До «Лебединого озера» зверталися багато балетмейстерів. Слід зазначити постановки Олександра Горського, Агрипини Ваганової, Юрія Григоровича. Відповідно з естетичними, етичними і художніми нормативами XX століття романтична чарівна казка перетворювалася то на побутову драму з реалістичним психологічним та історичним виправданням подій, то на філософську притчу про подвійність людського «Я», то на психологічно загострене оповідання про чуттєві фантазії та драму героя. Балет «Лебедине озеро» і сьогодні зачаровує поетичністю, ліризмом, мелодійністю музики і хореографії лебединих танцювальних симфоній. Незважаючи на безліч версій, він досі чекає нових втілень, які принесуть майбутнім глядачам насолоду і радість зустрічі з Прекрасним.

Дійові особи

Одетта/Одiлiя:
заслужений артист України Олена Добрянська, заслужена артистка України Катерина Кальченко, заслужена артистка Республіки Молдова Марія Полюдова, Вiкторiя Бережна, Аліна Шарай
Принц Зігфрід:
заслужений артист України Сергій Сергій Доценко, заслужена артистка Республіки Молдова Володимир Статний, Даниїл Пащук, Станіслав Скриннік, Дмитро Шарай
1
/

Рекомендуємо

29
Вересня
18:30
Балети
Дон Кіхот
Людвиг Мінкус
Балет на 3 дії
Лібрето Маріуса Петіпа за мотивами однойменного роману Мігеля де Сервантеса
Хореографія Маріуса Петіпа та Олександра Горського
01
Жовтня
18:30
Балети
Крик
Музика Сержа Упена, Жерара Ванденбрука, Ервана Меллека, Джованні Солліми, Анрі Торга, Макса Ріхтера, Петериса Васкса, Ріхарда Вагнера.
Балет на 2 дії
За мотивами роману Олександра Зінов'єва «Іди на Голгофу»
Виконується під фонограму
03
Жовтня
12:00
Балети Юному глядачу
Червона Шапочка (Балетна студія С. Антипової)
Музика Адольфа Адана, Людвіга ван Бетховена, Джузеппе Верді, Шарля Гуно, Поля Моріа, Джоаккіно Россіні, Петра Чайковського, Йоганна Штрауса
Балет для дітей на дві дії
За мотивами казки Шарля Перро
Виконується під фонограму
03
Жовтня
18:30
Балети
Таємниця Віденського лісу
Музика Ґустава Малера та Йоганна Штрауса
Балет на дві дії
Лібрето заслуженого артиста Росії Юрія Васюченка
06
Жовтня
18:30
Балети
Жизель
Адольф Шарль Адан
Балет на 2 дії
Лібрето Теофіла Готьє, Жюля-Анрі Вернуа де Сен-Жоржа, Жана Коралі
Хореографія Жюля Перро, Жана Коралі, Маріуса Петіпа в редакції Леоніда Лавровського
08
Жовтня
18:30
Балети
Дон Кіхот
Людвиг Мінкус
Балет на 3 дії
Лібрето Маріуса Петіпа за мотивами однойменного роману Мігеля де Сервантеса
Хореографія Маріуса Петіпа та Олександра Горського
09
Жовтня
12:00
Балети Юному глядачу
Аліса в країні чудес (Балетна студія С. Антипової)
Л. Волкова
Балет для дітей (виконується без антракту)
Виконується під фонограму
10
Жовтня
12:00
Балети Юному глядачу
Пітер Пен (Балетна студія С. Антипової)
Музика Джоаккіно Россіні, Едварда Гріга, Лео Дуліба, Андре Мессажера, Йоганна Штрауса
Балет-пантоміма для дітей на 2 дії
Виконується під фонограму
10
Жовтня
18:30
Балети
Лебедине озеро
Петро Ілліч Чайковський
Балет на 4 дії (виконується з одним антрактом)
Лібрето за сценарієм Володимира Бегічева та Василя Гельцера
13
Жовтня
18:30
Балети
Нурієв forever…
У виставі використано хореографію Маруіса Петіпа, Августа Бурнонвіля, Ростислава Захарова, Костянтина Боярського, Ренато Занелли, Бориса Ейфмана, Юрія Васюченко
16
Жовтня
12:00
Балети Юному глядачу
Чіполліно
Карен Хачатурян
Балет на 2 дії (виконується з одним антрактом)
Лібрето Геннадія Рихлова за казкою Дж. Родарі «Пригоди Чіполліно»
17
Жовтня
12:00
Балети
Попелюшка (Балетна студія С. Антипової)
Сергій Прокоф’єв
Балет на дві дії
Виконується під фонограму
17
Жовтня
18:30
Балети
Спляча красуня
Петро Чайковський
Лібрето І. Всеволожського і М. Петіпа за сюжетом однойменної казки Шарля Перро
Хореографія Маріуса Петіпа
Використано фрагменти хореографії К. Сергєєва, Ф. Лопухова
Перейти до афіші Перейти до афіші
Ми використовуємо cookies
Продовжуючи використовувати наш сайт, ви даєте згоду на обробку файлів cookie і призначених для користувача даних: відомості про місцезнаходження; тип і версія ОС; тип і версія браузера; тип пристрою і дозвіл його екрану; джерела входу на сайт; мова ОС і браузера; відвідані сторінки сайту і дії на них; ip-адреса з метою функціонування сайту, проведення ретаргетінга, проведення статистичних досліджень і передачі третім особам. Якщо ви не хочете, щоб ваші дані оброблялися, покиньте сайт.
Згоден