Катерина: в театральних майстернях – Частина ІІ: костюми, декорації та бутафорія

For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

З початком війни підготовка до прем'єри опери “Катерина” була призупинена. Нині, за словами завідуючого постановочною частиною театру Василя Хоміна, процес сценічного втілення опери відновлено на художньому комбінаті театру. Нагадаємо, що «Катерина» була написана на замовлення Одеської Опери сучасним композитором Олександром Родіним, з ініціативи генеральної директорки-художньої керівниці театру Надії Бабіч.

«Катерина» - це опера, в якій левову долю партитури виконує хор. Тож переодягаються артисти хору під час вистави до п’яти разів. Як зазначає начальник пошивочного цеху, заслужений художник України Сергій Васильєв, лише для хору створюється більше чотирьохсот оригінальних костюмів: “Вони достатньо стилізовані, але не прив'язані до фольклорного українського костюму, який ми звикли бачити. Хор виглядатиме немов живописна палітра, створена великими мазками, яка задаватиме кольорову гаму опери”.

Вражаюче виглядає бутафорія до вистави: «В цій виставі все дуже автентично. Для того, щоб виготовити кожний виріб, ми спочатку вручну виготовляємо деталі, потім збираємо їх разом і розписуємо. Тому цей процес довготривалий», - розповідає начальниця бутафорського цеху Ольга Ковальчук. Наразі в майстернях театру зберігаються бутафорські гарбузи, вага яких дорівнює вазі справжніх; бутафорськi штофи для горілки та величезні м’ясні туші, майже як справжні. Все це має «зіграти» у сцені ярмарку.

Лише колиска для немовляти Катерини - справжня, в ній, мабуть, колисали не одне покоління українських малюків.

За задумом композитора Олександра Родіна в інтермедіях опери «Катерина» глядач буде чути звуки природи, які звучатимуть у виконанні шумових інструментів, що мають старовинне походження.

Нескінченно довго можна розглядати ткані полотна, які заповнять простір сцени у вигляді лаштунків. «Ці полотна декоровані різноманітними елементами, які створюють сенсові ілюзії для конкретної картини опери. А ось в ліричних сценах ми використаємо прозорий, ніжний тюль», - розповідає начальник м'яких живописних декорацій, заслужений художник України Євгеній Гуренко.

Нині ми маємо змогу побачити невелику кількість того, до чого глядач зможе доторкнутись згодом, коли артисти театру одягнуть костюми, театральна сцена буде облаштована декораціями та бутафорією, квитки викуплені в перші дні анонсу прем'єри, а наша країна святкуватиме Перемогу!

We use cookies.
By continuing to use our site, you consent to the processing of cookies and user data: location information; OS type and version; browser type and version; device type and screen resolution; sources of access to the site; OS language and browser; visited pages of the site and actions on them; ip-address for the purpose of site operation, retargeting, statistical research and transfer to third parties. If you do not want your data to be processed, leave the site.
I agree