Пресреліз 16 червня 2021: Богема

ПРЕСРЕЛІЗ

Одеський національний академічний театр опери та балету презентує довгоочікувану прем’єру Джакомо Пучіні «Богема». Постановку запрошеного французького режисера Жана Франсуа Д’онда глядачі побачать 19 червня, а також 26 червня, 3 та 4 липня. Саме в цей день закривається 211 театральний сезон.

Через карантин прем’єру кілька разів відтермінували, але нарешті глядачі зможуть оцінити і новаторську режисерську концепцію Ж. Ф. Д’онда, урбаністичні декорації нідерландського сценографа Марка Кнопса та сучасні костюми бельгійської художниці Ненсі Авондтс. В Одеській опері очікують, що «осучаснена» «Богема» приверне увагу і молодої аудиторії.

«Я дуже щаслива, що на сцену Одеського національного академічного театру опери та балету повертається опера Джакомо Пуччіні «Богема», ще й у свій 125-річний ювілей! Прем’єра «Богеми» – яскравий доказ інтернаціоналізації мистецтва в дії та потужної командної роботи всього колективу театру в колаборації з міжнародною постановочною групою з Бельгії та Нідерландів. Для нас цей проєкт став справжнім випробуванням - через пандемію і її наслідки ми тричі переносили дату прем’єри, репетиції відмінялись через хворобу постановників, виконавців і карантинні обмеження. Але ми подолали всі перешкоди і зробили все можливе, щоб на завершення 211-го театрального сезону глядача чекала цікава мистецька подія» – говорить Надія Бабіч, в.о. генеральної директорки Одеського національного академічного театру опери та балету.

В цьому році «Богема» святкує свій 125-річний ювілей. Цікаво, що одеська публіка познайомилась з однією із популярніших опер Пуччіні вже через 2 роки (!) після її світової прем’єри у Туріні в1896 році. Як писали газети, нова опера «зачарувала публіку поезією мансарди і романтикою». «Богема» одразу посіла достойне місце в одеських антрепризах за участі відомих на той час Джузеппе Ансельмі, Джанніні Вайди, Медеї Фігнер, Сергія Лемешева і залишалася в репертуарі до сьогоднішніх часів. Останні покази опери відбулися у 2018 році. Одже, майже 123 роки «Богема» панує на сцені театру і є улюбленицею меломанів.

«Мої «стосунки» з «Богемою» мають давню історію, – розповідає головний диригент театру В’ячеслав Чернухо – Воліч. – Я закоханий в цю музику, в розкіш тембральних і гармонійних фарб, в виразність і проникливість мелодій. Працюю над цією оперою, можна сказати, починаючи з перших кроків на шляху диригента, і завжди відкриваю для себе нові грані цього видатного твору».

Режисер – постановник Жан Франсуа Д’онд підкреслює своє бачення винятковості «Богеми», яка полягає в тому, що вона позачасова. Історія про бідних художників, які втратили себе в мистецтві і любові, могла б так само легко статися й сьогодні. Саме ця актуальність переконала творчий колектив поновити дію і контекст.

«Париж кінця XX століття, який ми показуємо в цій виставі, як і Париж кінця XIX століття є містом, повним соціальної нерівності. Місто, де занепад і бідність співіснують з розкішшю, місто протистоянь жовтих жилетів і богеми з буржуа і мажорами… Кожна ситуація, описана Пуччіні та його лібретистом актуалізується до сьогоднішньої реальності і впливає на трансформацію образів головних героїв та їх взаємодію» - розповів Жан-Франсуа Д’онд.

Декорації відомого сценографа Марка Кнопса і нові костюми Ненсі Авондтс, всупереч оперним традиціям, сучасні в дизайні. Це урбаністичне горище з бетону і металлу, в якому мешкають артисти замість традиційного дерев'яного мансардного приміщення.

«Копродукція в культурі – глобальний і ефективний тренд. Ми доклали багато зусиль для інтегрування українського театрального мистецтва у європейський культурний простір шляхом створення нових проєктів і організації гастрольних турів в співпраці з міжнародними продюсерськими компаніями. Завдяки такій колаборації одесити вже мали можливість насолоджуватися виставами «Трубадур» Верді, «Мадам Баттерфляй» Пуччіні, «Carmina Burana» Орффа, а тепер – й «Богемою» Пуччіні» - додає Н. Бабіч.

Велика увага в постановці приділяється й тому, як виглядає сучасна версія соціальної взаємодії головних героїв, як психологічно і соціально люди поводяться сьогодні по- іншому, ніж в ті часи. Нова постановка свідомо орієнтована, в першу чергу, на молоду аудиторію. Міжнародний творчий колектив цієї постановки переконаний, що історія, яку вони «розкажуть» дасть змогу поринути в світ глибоких і щирих почуттів, замислитись над минулим і сьогоденням світу людських почуттів, обов’язково, ще раз переконатися у безмежній красі музики «Богеми» маестро Пуччіні.

У виставі беруть участь зіркові солісти театру, хор (хормейстер – постановник, головний хормейстер театру Валерій Регрут), дитячий хор «Перлини Одеси» (художня керівниця Лариса Гарбуз), оркестр театру.

«Я вдячна колективу театру за зусилля і відданість, з якими вони працювали над цією постановкою, дирекції компанії MTSM B.V. Music Theatre Stage Management за допомогу у створенні вистави та подальшу можливість поділитися з європейським глядачем досягненнями колективу Одеської опери. Як тільки буде можливо - «нова» «Богема» вирушить у свій першій гастрольний тур» - відмітила Надія Бабіч.

 

Жан-Франсуа Д’онд - режисер-постановник

Випускник Королівського інституту театру, кіно і звуку (RITCS Брюссель) за спеціальністю «режисер» та «продюсер» (1982). Творчу діяльність розпочав в якості асистента режисера

в Національній опері «Ла Монне» (Брюссель) та Фламандській опері і Королівському голландському театрі (Антверпен). Працював на національних телестанціях Бельгії в якості режисера та продюсера музичних телепроєктів. Продюсував концерти Центру витончених мистецтв в Брюсселі (Bozar) таких видатних музикантів як Валерій Гергієв, Йонас Кауфманн, Чечілія Бартолі, Зубін Мета, Хуан Дієго Флорес, Даніель Баренбойм, сер Саймон Реттл. У його творчому доробку – робота над виставами: «Казки Гофмана», «Блудний син», «Парад», «Ніч випускників», «Моя прекрасна леді», «Набукко», «Богема», «Тоска», «Дон Жуан», «Кармен», «Євгеній Онєгін», тощо. У сезонах 2022 – 2023 рр. під його керівництвом пройдуть вистави «Мефістофель», «Орфей і Еврідіка» та «Адріана Лекуврер» в Болгарії. На даний час Жан-Франсуа Д’онд є продюсером і режисером в Music Hall і Teatro Cinque.

 

Ненсі Авондтс - художниця з костюмів

Вивчала мистецтво і фотографію в Антверпені і Генті. Отримала спеціалізацію за фахом «дизайн костюмів». Перший крок на шляху професійної реалізації відбувся в якості помічниці костюмера в мюзиклах «Кішки» та «Чарівник країни Оз», в постановці опери «Парсифаль» для Фламандської опери та «Богема» для Music Hall. Працювала в музичному відділі Ballet van Vlaanderen над фільмами «Джекіл і Хайд» та «Король і я». Понад 11 років очолювала відділ костюмів Studio 100, великого комерційного центру мюзиклів. Співпрацювала з відомою бельгійською дизайнеркою Каат Тіллі. У 2018 році Ненсі Авондтс повернулася до театру, і стала художницею з костюмів в Music Hall. Брала участь над створенням незабутніх образів в мюзиклах «Скрудж», «Неверленд», «Попелюшка» та «Мадагаскар». Виступила в якості художниці в постановках Жана- Франсуа Д’онда «Набукко» і «Богема» в Опері м. Варна. Одеська публіка мала можливість познайомитися з роботами Ненсі, які вона підготувала для сценічної версії «Карміна Бурана» в постановці Герарда Мостерда.

 

Марк Кнопс – художник-сценограф

Випускник Королівського інституту театру, кіно і звуку (RITCS Брюссель1973). На початку своєї кар’єри працював в кіно і на телебаченні як художник-постановник і арт-директор. Згодом його декорації та костюми прикрасили постановки провідних театрів Амстердаму, Брюсселю, Антверпена і Гента. Протягом 29 років був художником-постановником вистав театру Raam theater в Антверпені. З 1996 по 2007 роки – виконував обов’язки художнього керівника зазначеного театру. З 2009 року викладає сценічне мистецтво у відомій Artemis High School Антверпені. Постановка «Богеми»  – це його друга співпраця з Жаном- Франсуа. Разом в 2019 році поставили у Брюссельському фольклорному театрі виставу «Субота, неділя і понеділок» Едуардо де Філіппо.

1
/
We use cookies.
By continuing to use our site, you consent to the processing of cookies and user data: location information; OS type and version; browser type and version; device type and screen resolution; sources of access to the site; OS language and browser; visited pages of the site and actions on them; ip-address for the purpose of site operation, retargeting, statistical research and transfer to third parties. If you do not want your data to be processed, leave the site.
I agree