Балети

Дон Кіхот

Людвиг Мінкус
Купити квиток
Прокрутіть вниз
Тривалість
2 години 30 хвилин (включно з антрактамим)

Члени постановочної групи

Диригент-постановник:
Художник-постановник:
заслуженный художник Украины Наталія Бевзенко-Зінкіна

Зміст

ПРОЛОГ

Перечитуючи знову й знову сторінки рицарських романів, Дон Кіхот мріє про життя, сповнене подвигів і слави, як у героїв його любимих книжок. Зі своїм вірним зброєносцем Санчо Пансою він відправляється в далекі краї на пошуки пригод.

ДІЯ ПЕРША

Сонячна Барселона зустрічає глядачів яскравим іспанським народним святом. Молоді тореро, святково одягнені селяни, каталонські кавалери з натхненням спостерігають за танцем доньки трактирника Лоренцо – чарівної Кітрі. Але вона ні на кого не звертає уваги, оскільки її серце вже давно належить бідному цирульнику Базилю, теж закоханому в неї.

Чуттєвий танець Кітрі і Базиля перериває Лоренцо, якому не подобається обранець доньки. Трактирнику більше до вподоби багатий дворянин Гамаш, якому він уже пообіцяв руку доньки.

Тим часом на сцені панує справжня феєрія танцю: один за одним полонять своїм виконанням стрімкий тореро, вулична танцівниця, розкішна Мерседес і, нарешті, Еспада –головний тореадор.

У самий розпал веселощів на майдані з’являються Дон Кіхот і Санчо Панса. Лоренцо, якого лицар вважає за господаря замку, запрошує гостей до себе. Тим часом молодь робить спробу пожартувати над Санчо Пансом, але Дон Кіхот поспішає йому на допомогу.

Побачивши Кітрі, благородний лицар сприймає її за Дульсинею – даму свого серця – і запрошує на менует. Щоб побути наодинці, закохані втікають з дому. Лоренцо, Гамаш і Дон Кіхот ідуть їх шукати.

ДІЯ ДРУГА

Під характерні іспанські ритми перед глядачами постає циганська таверна. Саме сюди втекли Кітрі і Базиль. Чаруюче соло кларнета передує появі циганського дуету, на зміну якому приходять яскраві, сповнені спекотною андалузькою романтикою соло Еспадо і Мерседес.

Під жартівливий марш в таверну заходять Лоренцо, Гамаш, Дон Кіхот і Санчо Панса. Лоренцо хоче оголосити про заручини дочки і Гамаша, але Базиль розігрує сцену самогубства. Дон Кіхот умовляє Лоренцо благословити шлюб Кітрі й «помираючого» Базиля. Коли той погоджується, хлопець з посмішкою «оживає».

Світає. На галявині розташувався циганський табір. Спокій сонного ранку порушує стрімкий танець циганів, за яким з цікавістю спостерігає Дон Кіхот. Цигани вирішують розіграти лицаря. Благородний ідальго, не розуміючи жарту, зі зброєю в руках розганяє їх. Знесилений Дон Кіхот засинає.

У сні Лицарю Сумного Образу ввижається царство дріад. Одна за одною танцюють перед ним ці неземні істоти. В його уяві вимальовується образ коханої Дульсинеї, такої схожої на Кітрі. Зворушливе соло, що зачаровує лицаря, плавно перетікає в танець лісових німф.

ДІЯ ТРЕТЯ

В замку все готове до весілля Кітрі й Базиля. Дон Кіхот благословляє молодих на щасливе сімейне життя. Гості виконують іспанські народні танці. Апогеєм балету стає пристрасне гран па закоханих.

Про подію

Либретто Мариуса Петипа по мотивам одноименного романа Мигеля де Сервантеса.
Хореография Мариуса Петипа и Александра Горского.
Новая хореографическая редакция заслуженного артиста России Юрия Васюченко.
Премьера нынешней редакции - 17 ноябрь 2012 года.

Кинематограф, живопись, театр, музыкальная сцена, неоднократно обращались к сюжету великого романа Мигеля де Сервантеса «Премудрый идальго Дон Кихот Ламанчский». Впервые балет с таким названием был представлен в 1740 году в Вене талантливым австрийском хореографом Францем Гильфердингом. За 270 лет зрители увидели варианты прочтения темы странствующего рыцаря многими балетмейстерами, среди которых Жан Жорж Новер, Луи Милон, Шарль Дидло, Август Бурнонвиль, Серж Лифарь, Джордж Баланчин. Одним из лучших, без сомнения, считается балет в постановке выдающегося хореографа Мариуса Петипа. При подготовке либретто будущего спектакля он использовал те главы романа Сервантеса, которые были посвящены свадьбе Китерии и Камачо (в балете они получили имена Китри и Базиля). Главные герои романа – Дон Кихот и Санчо Панса в балетном сюжете стали персонажами второго плана. Профессиональный знаток специфики балетного театра и требований к балетной музыке, Людвиг Минкус на заказ Мариуса Петипа создал яркую музыкальную партитуру. Премьера «Дон Кихота» состоялась 14 декабря 1869 года в Большом театре Москвы. Оркестром дирижировал сам композитор. Спектакль имел большой успех и вскоре был перенесен в Петербург. Для новой постановки Петипа основательно переработал сценарий. Теперь одна и та же балерина исполняла роли Китри и Дульсинеи – дамы сердца Дон Кихота, а блистательные классические па кроме сцены сна появились и в финальной картине – на балу. На хореографическую версию Петипа обращали внимание многие балетмейстеры, но наиболее удачной считают постановку выдающегося русского хореографа Александра Горского. Все последующие постановки осуществлялись в значительной степени на основе их редакций. Одесситы впервые увидели балет «Дон Кихот» в феврале 1933-го года в постановке Павла Вирского и Николая Болотова. В 1936-м Михаил Моисеев предложил свою версию балета, которая имела долгую сценическую жизнь. Спустя 16 лет, в 1952-м, Вахтанг Вронский возобновил спектакль, опираясь на лучшие образцы классической традиции Петипа и Горского. Впоследствии в постановках «Дон Кихота» перед одесским зрителем представало всё многообразие стилей и хореографических средств балетмейстеров Николая Трегубова (1966), Игоря Чернышева (1970), Виктора Смирнова-Голованова и Натальи Рыженко (1979).

Дійові особи

Санчо Панса, зброєносець Дон Кіхота:
Кітрі, їхня донька:
заслуженная артистка Украины Олена Добрянська, заслуженная артистка Республики Молдова Марія Полюдова, Тетяна Афанютіна, Наталія Івасенко, Олена Кондратьєва, Аліна Шарай
Базіль, цирульник:
Еспада, тореадор:
заслуженный артист Украины Сергій Доценко, заслуженный артист Республики Молдова Володимир Статний, Дмитро Бартош, Дмитро Дзеник, Iрина Скринник, Дмитро Шарай
1
/

Рекомендуємо

20
Травня
18:30
Балети
Маскарад
Арам Хачатурян
Лібрето Г. Севояна, Л. Вільвовської, М. Долгополова, Н. Риженко, В. Смирнова-Голованова по однойменній драмі М. Ю. Лермонтова.
23
Травня
18:30
Балети
Лускунчик
Петро Ілліч Чайковський
Балет-феєрія на дві дії з прологом
Лібрето Маріуса Петіпа в редакції народного артиста України Сергія Бондура
за мотивами казки Ернста Гофмана «Лускунчик і мишачий король»
29
Травня
12:00
Балети Юному глядачу
Чіполліно
Карен Хачатурян
30
Травня
18:30
Балети
Лебедине озеро
П.І. Чайковський
Перейти до афіші Перейти до афіші
Ми використовуємо cookies
Продовжуючи використовувати наш сайт, ви даєте згоду на обробку файлів cookie і призначених для користувача даних: відомості про місцезнаходження; тип і версія ОС; тип і версія браузера; тип пристрою і дозвіл його екрану; джерела входу на сайт; мова ОС і браузера; відвідані сторінки сайту і дії на них; ip-адреса з метою функціонування сайту, проведення ретаргетінга, проведення статистичних досліджень і передачі третім особам. Якщо ви не хочете, щоб ваші дані оброблялися, покиньте сайт.
Згоден