Балети

Дон Кіхот

Людвиг Мінкус
Купити квиток
Прокрутіть вниз

Майбутні дати

Вересень

ПН
ВТ
СР
ЧТ
ПТ
СБ
НД
 
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
 
 
 

Жовтень

ПН
ВТ
СР
ЧТ
ПТ
СБ
НД
 
 
 
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

29 Вересня, Середа
18:30
₴ 50-650
Купити квиток
08 Жовтня, П’ятниця
18:30
₴ 50-650
Купити квиток
Тривалість
2 години 30 хвилин (включно з антрактамим)

Члени постановочної групи

Диригент-постановник:
Художник-постановник:
заслуженный художник Украины Наталія Бевзенко-Зінкіна

Зміст

ПРОЛОГ

Перечитуючи знову й знову сторінки рицарських романів, Дон Кіхот мріє про життя, сповнене подвигів і слави, як у героїв його любимих книжок. Зі своїм вірним зброєносцем Санчо Пансою він відправляється в далекі краї на пошуки пригод.

ДІЯ ПЕРША

Сонячна Барселона зустрічає глядачів яскравим іспанським народним святом. Молоді тореро, святково одягнені селяни, каталонські кавалери з натхненням спостерігають за танцем доньки трактирника Лоренцо – чарівної Кітрі. Але вона ні на кого не звертає уваги, оскільки її серце вже давно належить бідному цирульнику Базилю, теж закоханому в неї.

Чуттєвий танець Кітрі і Базиля перериває Лоренцо, якому не подобається обранець доньки. Трактирнику більше до вподоби багатий дворянин Гамаш, якому він уже пообіцяв руку доньки.

Тим часом на сцені панує справжня феєрія танцю: один за одним полонять своїм виконанням стрімкий тореро, вулична танцівниця, розкішна Мерседес і, нарешті, Еспада –головний тореадор.

У самий розпал веселощів на майдані з’являються Дон Кіхот і Санчо Панса. Лоренцо, якого лицар вважає за господаря замку, запрошує гостей до себе. Тим часом молодь робить спробу пожартувати над Санчо Пансом, але Дон Кіхот поспішає йому на допомогу.

Побачивши Кітрі, благородний лицар сприймає її за Дульсинею – даму свого серця – і запрошує на менует. Щоб побути наодинці, закохані втікають з дому. Лоренцо, Гамаш і Дон Кіхот ідуть їх шукати.

ДІЯ ДРУГА

Під характерні іспанські ритми перед глядачами постає циганська таверна. Саме сюди втекли Кітрі і Базиль. Чаруюче соло кларнета передує появі циганського дуету, на зміну якому приходять яскраві, сповнені спекотною андалузькою романтикою соло Еспадо і Мерседес.

Під жартівливий марш в таверну заходять Лоренцо, Гамаш, Дон Кіхот і Санчо Панса. Лоренцо хоче оголосити про заручини дочки і Гамаша, але Базиль розігрує сцену самогубства. Дон Кіхот умовляє Лоренцо благословити шлюб Кітрі й «помираючого» Базиля. Коли той погоджується, хлопець з посмішкою «оживає».

Світає. На галявині розташувався циганський табір. Спокій сонного ранку порушує стрімкий танець циганів, за яким з цікавістю спостерігає Дон Кіхот. Цигани вирішують розіграти лицаря. Благородний ідальго, не розуміючи жарту, зі зброєю в руках розганяє їх. Знесилений Дон Кіхот засинає.

У сні Лицарю Сумного Образу ввижається царство дріад. Одна за одною танцюють перед ним ці неземні істоти. В його уяві вимальовується образ коханої Дульсинеї, такої схожої на Кітрі. Зворушливе соло, що зачаровує лицаря, плавно перетікає в танець лісових німф.

ДІЯ ТРЕТЯ

В замку все готове до весілля Кітрі й Базиля. Дон Кіхот благословляє молодих на щасливе сімейне життя. Гості виконують іспанські народні танці. Апогеєм балету стає пристрасне гран па закоханих.

Про подію

Балет на 3 дії.
Лібрето Маріуса Петіпа за мотивами однойменного роману Мігеля де Сервантеса.
Хореографія Маріуса Петіпа та Олександра Горського.

Кінематограф, живопис, театр, музична сцена не раз зверталися до сюжету великого роману Мігеля де Сервантеса «Премудрий ідальго дон Кіхот Ламанчський».

Вперше балет з такою назвою був представлений 1740 року у Відні талановитим австрійським хореографом Францем Гільфердінгом. За двісті сімдесят років глядачі побачили варіанти прочитання теми мандруючого лицаря багатьма балетмейстерами, серед яких Жан Жорж Новер, Луї Мілон, Шарль Дідло, Август Бурнонвіль, Серж Лифар, Джордж Баланчін.

Одним з кращих, без сумніву, вважається балет у постановці видатного хореографа Маріуса Петіпа. При підготовці лібрето майбутнього спектаклю він використовував ті глави роману Сервантеса, що були присвячені весіллю Кітерії і Комачо (в балеті вони отримали імена Кітрі та Базиля). Головні герої роману – Дон Кіхот і Санчо Панса в балетному сюжеті стали персонажами другого плану.

Професійний знавець специфіки балетного театру і вимог до балетної музики Людвіг Мінкус створив на замовлення Маріуса Петіпа яскраву музичну партитуру.

Прем’єра «Дон Кіхота» відбулася 14 грудня 1869 року в Большому театрі Москви. Оркестром диригував сам композитор. Спектакль мав великий успіх і незабаром був перенесений в Петербург. Для нової постановки Маріус Петіпа ґрунтовно переробив сценарій. Тепер одна й та ж балерина виконувала ролі Кітрі та Дульсінеї – дами серця Дон Кіхота, а блискучі класичні па, окрім сцени сну, з’явились і у фінальній картині – на балу.

На хореографічну версію Маріуса Петіпа звертали увагу багато балетмейстерів, але найбільш вдалою вважають постановку видатного російського хореографа Олександра Горського. Усі наступні постановки здійснювалися значною мірою на основі їх редакцій.

Одесити вперше побачили балет «Дон Кіхот» у лютому 1933 року в постановці Павла Вірського та Миколи Болотова. У 1936-у Михайло Моісеєв запропонував свою версію балету, яка мала довге сценічне життя. Через 16 років, у 1952-у, Вахтанг Вронський відновив спектакль, опираючись на кращі класичні традиції Петіпа й Горського. Пізніше в постановках «Дон Кіхота» перед одеськими глядачами представала вся багатоманітність стилів та хореографічних засобів балетмейстерів Миколи Трегубова (1966), Ігоря Чернишова (1970), Віктора Смирнова-Голованова та Наталі Риженко (1979).

Дійові особи

Санчо Панса, зброєносець Дон Кіхота:
Кітрі, їхня донька:
заслуженная артистка Украины Олена Добрянська, заслуженная артистка Республики Молдова Марія Полюдова, Тетяна Афанютіна, Наталія Івасенко, Олена Кондратьєва, Аліна Шарай
Базіль, цирульник:
Еспада, тореадор:
заслуженный артист Украины Сергій Доценко, заслуженный артист Республики Молдова Володимир Статний, Дмитро Бартош, Дмитро Дзеник, Iрина Скринник, Дмитро Шарай
1
/

Рекомендуємо

29
Вересня
18:30
Балети
Дон Кіхот
Людвиг Мінкус
Балет на 3 дії
Лібрето Маріуса Петіпа за мотивами однойменного роману Мігеля де Сервантеса
Хореографія Маріуса Петіпа та Олександра Горського
01
Жовтня
18:30
Балети
Крик
Музика Сержа Упена, Жерара Ванденбрука, Ервана Меллека, Джованні Солліми, Анрі Торга, Макса Ріхтера, Петериса Васкса, Ріхарда Вагнера.
Балет на 2 дії
За мотивами роману Олександра Зінов'єва «Іди на Голгофу»
Виконується під фонограму
03
Жовтня
12:00
Балети Юному глядачу
Червона Шапочка (Балетна студія С. Антипової)
Музика Адольфа Адана, Людвіга ван Бетховена, Джузеппе Верді, Шарля Гуно, Поля Моріа, Джоаккіно Россіні, Петра Чайковського, Йоганна Штрауса
Балет для дітей на дві дії
За мотивами казки Шарля Перро
Виконується під фонограму
03
Жовтня
18:30
Балети
Таємниця Віденського лісу
Музика Ґустава Малера та Йоганна Штрауса
Балет на дві дії
Лібрето заслуженого артиста Росії Юрія Васюченка
06
Жовтня
18:30
Балети
Жизель
Адольф Шарль Адан
Балет на 2 дії
Лібрето Теофіла Готьє, Жюля-Анрі Вернуа де Сен-Жоржа, Жана Коралі
Хореографія Жюля Перро, Жана Коралі, Маріуса Петіпа в редакції Леоніда Лавровського
08
Жовтня
18:30
Балети
Дон Кіхот
Людвиг Мінкус
Балет на 3 дії
Лібрето Маріуса Петіпа за мотивами однойменного роману Мігеля де Сервантеса
Хореографія Маріуса Петіпа та Олександра Горського
09
Жовтня
12:00
Балети Юному глядачу
Аліса в країні чудес (Балетна студія С. Антипової)
Л. Волкова
Балет для дітей (виконується без антракту)
Виконується під фонограму
10
Жовтня
12:00
Балети Юному глядачу
Пітер Пен (Балетна студія С. Антипової)
Музика Джоаккіно Россіні, Едварда Гріга, Лео Дуліба, Андре Мессажера, Йоганна Штрауса
Балет-пантоміма для дітей на 2 дії
Виконується під фонограму
10
Жовтня
18:30
Балети
Лебедине озеро
Петро Ілліч Чайковський
Балет на 4 дії (виконується з одним антрактом)
Лібрето за сценарієм Володимира Бегічева та Василя Гельцера
13
Жовтня
18:30
Балети
Нурієв forever…
У виставі використано хореографію Маруіса Петіпа, Августа Бурнонвіля, Ростислава Захарова, Костянтина Боярського, Ренато Занелли, Бориса Ейфмана, Юрія Васюченко
16
Жовтня
12:00
Балети Юному глядачу
Чіполліно
Карен Хачатурян
Балет на 2 дії (виконується з одним антрактом)
Лібрето Геннадія Рихлова за казкою Дж. Родарі «Пригоди Чіполліно»
17
Жовтня
12:00
Балети
Попелюшка (Балетна студія С. Антипової)
Сергій Прокоф’єв
Балет на дві дії
Виконується під фонограму
17
Жовтня
18:30
Балети
Спляча красуня
Петро Чайковський
Лібрето І. Всеволожського і М. Петіпа за сюжетом однойменної казки Шарля Перро
Хореографія Маріуса Петіпа
Використано фрагменти хореографії К. Сергєєва, Ф. Лопухова
Перейти до афіші Перейти до афіші
Ми використовуємо cookies
Продовжуючи використовувати наш сайт, ви даєте згоду на обробку файлів cookie і призначених для користувача даних: відомості про місцезнаходження; тип і версія ОС; тип і версія браузера; тип пристрою і дозвіл його екрану; джерела входу на сайт; мова ОС і браузера; відвідані сторінки сайту і дії на них; ip-адреса з метою функціонування сайту, проведення ретаргетінга, проведення статистичних досліджень і передачі третім особам. Якщо ви не хочете, щоб ваші дані оброблялися, покиньте сайт.
Згоден