Балети

Дон Кіхот

Людвиг Мінкус
Купити квиток
Прокрутіть вниз
Тривалість
2 години (включно з антрактом)
Диригенти:
Заслужений артист України Ігор Чернецький, Заслужений артист України Ігор Шаврук, Володимир Врублевський, Віталій Ковальчук

Члени постановочної групи

Диригент-постановник:
Художник-постановник:
заслуженный художник Украины Наталія Бевзенко-Зінкіна
Хореографічна редакція:
Хореографічна редакція:

Зміст

Пролог

Дон Кіхот знову й знову гортає сторінки лицарських романів і мріє про сповнене подвигів та слави життя, як у героїв його улюблених книг. Зі своїм вірним зброєносцем Санчо Пансою він вирушає в далекі країни на пошуки пригод.

Дія перша

Ранок у сонячній Барселоні каталонці зустрічають запальною сегідильєю. Містяни готуються до кориди. Молоді тореро, нарядні селяни, каталонські кавалери із захопленням спостерігають за танцем дочки шинкаря Лоренцо – чарівною Кітрі. Але вона не звертає уваги ні на кого, адже її серце належить бідному цирульникові Базілю, теж закоханому в неї. Але Лоренцо не подобається обранець дочки, йому більше до душі багатий дворянин Гамаш. Саме йому він обіцяє руку доньки.

Тим часом на сцені панує справжня феєрія танцю: один за одним полонять своїми па тореро, вулична танцівниця, і, нарешті, Еспада – головний тореадор. На площі з’являються Дон Кіхот і Санчо Панса. Лоренцо запрошує гостей до себе. Молодь намагається пожартувати над Санчо Пансою, але вірний товариш поспішає йому на допомогу. Побачивши Кітрі, благородний ідальго приймає її за прекрасну Дульсінею – даму свого серця і запрошує на менует. Лоренцо знову намагається переконати дочку в тому, що її доля – саме Гамаш. Але вона не чує аргументів батька.

Кітрі й Базіль втікають із дому. Лоренцо, Гамаш і Дон Кіхот відправляються на їхні пошуки.

Картина друга

На своєму шляху Базіль і Кітрі бачать циганську таверну і вирішують тут сховатись.

За ними одразу з’являються Лоренцо, Гамаш, Дон Кіхот і Санчо Панса. Друзі намагаються допомогти закоханим, але шинкар знаходить доньку і повідомляє про її заручини з Гамашем. Тоді Базіль розігрує сцену самогубства. Кітрі просить Дон Кіхота допомогти їм, і той умовляє Лоренцо благословити шлюб Кітрі й «помираючого» Базіля. Коли той погоджується, хлопець із посмішкою «оживає».

Картина третя

Поєднавши серця закоханих, Дон Кіхот продовжує свій шлях у пошуках Дульсінеї. Важка дорога стає справжнім випробуванням для старого ідальго. Знесилений, Дон Кіхот засинає.

Уві сні Лицареві Сумного Образу ввижається царство дріад. Одна за одною танцюють перед ним ці неземні створіння. В його уяві вимальовується образ прекрасної Дульсінеї, що так схожа на Кітрі. Раз у раз серед танцю лісових німф йому мариться образ коханої, все більше полонячи його серце. Санчо, що майже втратив надію розбудити свого пана, нарешті повертає його зі світу видінь. Друзі продовжують свої мандри.

Дія друга

У замку все готове до весілля Кітрі й Базіля. Улюбленець публіки Еспада приковує погляди красунь своїм запальним танцем. Молодь натхненна успіхом головного тореадора приєднується до танцю фанданго. Дон Кіхот благословляє молодих на щасливе сімейне життя. Подруги Кітрі готують гостей до церемонії одруження. Апогеєм свята стає пристрасне гран па закоханих.

Про подію

Балет на 2 дії.
Лібрето Маріуса Петіпа за мотивами однойменного роману Мігеля де Сервантеса.
Хореографія Маріуса Петіпа та Олександра Горського.

Кінематограф, живопис, театр, музична сцена не раз зверталися до сюжету великого роману Мігеля де Сервантеса «Премудрий ідальго дон Кіхот Ламанчський».

Вперше балет з такою назвою був представлений 1740 року у Відні талановитим австрійським хореографом Францем Гільфердінгом. За двісті сімдесят років глядачі побачили варіанти прочитання теми мандруючого лицаря багатьма балетмейстерами, серед яких Жан Жорж Новер, Луї Мілон, Шарль Дідло, Август Бурнонвіль, Серж Лифар, Джордж Баланчін.

Одним з кращих, без сумніву, вважається балет у постановці видатного хореографа Маріуса Петіпа. При підготовці лібрето майбутнього спектаклю він використовував ті глави роману Сервантеса, що були присвячені весіллю Кітерії і Комачо (в балеті вони отримали імена Кітрі та Базиля). Головні герої роману – Дон Кіхот і Санчо Панса в балетному сюжеті стали персонажами другого плану.

Професійний знавець специфіки балетного театру і вимог до балетної музики Людвіг Мінкус створив на замовлення Маріуса Петіпа яскраву музичну партитуру.

Прем’єра «Дон Кіхота» відбулася 14 грудня 1869 року в Большому театрі Москви. Оркестром диригував сам композитор. Спектакль мав великий успіх і незабаром був перенесений в Петербург. Для нової постановки Маріус Петіпа ґрунтовно переробив сценарій. Тепер одна й та ж балерина виконувала ролі Кітрі та Дульсінеї – дами серця Дон Кіхота, а блискучі класичні па, окрім сцени сну, з’явились і у фінальній картині – на балу.

На хореографічну версію Маріуса Петіпа звертали увагу багато балетмейстерів, але найбільш вдалою вважають постановку видатного російського хореографа Олександра Горського. Усі наступні постановки здійснювалися значною мірою на основі їх редакцій.

Одесити вперше побачили балет «Дон Кіхот» у лютому 1933 року в постановці Павла Вірського та Миколи Болотова. У 1936-у Михайло Моісеєв запропонував свою версію балету, яка мала довге сценічне життя. Через 16 років, у 1952-у, Вахтанг Вронський відновив спектакль, опираючись на кращі класичні традиції Петіпа й Горського. Пізніше в постановках «Дон Кіхота» перед одеськими глядачами представала вся багатоманітність стилів та хореографічних засобів балетмейстерів Миколи Трегубова (1966), Ігоря Чернишова (1970), Віктора Смирнова-Голованова та Наталі Риженко (1979).

Дійові особи

Санчо Панса, зброєносець Дон Кіхота:
Кітрі, їхня донька:
заслуженная артистка Украины Олена Добрянська, заслуженная артистка Республики Молдова Марія Полюдова, Тетяна Афанютіна, Наталія Івасенко, Олена Кондратьєва, Аліна Шарай
Базіль, цирульник:
Еспада, тореадор:
заслуженный артист Украины Сергій Доценко, заслуженный артист Республики Молдова Володимир Статний, Дмитро Бартош, Дмитро Дзеник, Iрина Скринник, Дмитро Шарай
1
/

Рекомендуємо

19
Серпня
18:00
Балети
Маскарад
Арам Хачатурян
Балет на 2 дії
Лібрето Г. Севояна, Л. Вільвовської, М. Долгополова, Н. Риженко, В. Смирнова-Голованова.
21
Серпня
16:00
Балети
Долі
Юлія Гомельська
Сучасний балет на дві дії
27
Серпня
16:00
Балети
Жизель
Адольф Шарль Адан
Балет на 2 дії
Лібрето Теофіла Готьє, Жюля-Анрі Вернуа де Сен-Жоржа, Жана Коралі
Перейти до афіші Перейти до афіші
Ми використовуємо cookies
Продовжуючи використовувати наш сайт, ви даєте згоду на обробку файлів cookie і призначених для користувача даних: відомості про місцезнаходження; тип і версія ОС; тип і версія браузера; тип пристрою і дозвіл його екрану; джерела входу на сайт; мова ОС і браузера; відвідані сторінки сайту і дії на них; ip-адреса з метою функціонування сайту, проведення ретаргетінга, проведення статистичних досліджень і передачі третім особам. Якщо ви не хочете, щоб ваші дані оброблялися, покиньте сайт.
Згоден