Opera

Aida

Giuseppe Verdi
Buy a ticket
Scroll down

Information

Duration
Running time with intervals: 3 hours 20 min.

About event

The first performance of the Current version of the opera took place on Teatralnaya Square on June 1, 2012 during the opening and the I International Festival of Arts at the Odessa Opera.
Premiere on the stage of the theater - October 5 and 6, 2012.

“You need to be able to write fast, at a single breath, in order to write well. You can leave yourself some time to make corrections, rewrite, and alter the general line. Otherwise you risk spending too much time for one opera; you risk writing with breaks, creating music that lacks constituency, style and character”
— Giuseppe Verdi

Історія створення опери Джузеппе Верді «Аїда» почалася 1868 року. Тоді в Єгипті готувались до відкриття Суецького каналу та театру в Каїрі. Єгипетський уряд запропонував маестро Верді написати до урочистостей оперу на національний сюжет. Верді відмовився від несподіваного замовлення. Його навіть не переконав гонорар розміром 30 тисяч доларів (за нинішніми мірками це близько 200 тисяч доларів), який запропонували єгиптяни. Але після зустрічі зі своїм єдиним учнем Емануелле Муціо, який перед тим повернувся з Єгипту, та другом Каміллем дю Локлем, Верді замислився над пропозицією.

Легенду, з якої народився сюжет «Аїди» Муціо почув від відомого французького єгиптолога Огюста Марієтта, яку той знайшов на одному з древніх папірусів. За якийсь час Верді отримав від дю Локля план чотириактної опери, в основу якої була покладена ця легенда. Вражений історією кохання молодих людей, їх характерами, композитор відразу ж розпочав роботу.

Цікаво, що милозвучне ім’я головної героїні спеціально було придумано Марієттом для музичного твору. Верді розпочав пошуки лібретиста, який написав би віршований текст для опери і зупинився на кандидатурі Антоніо Гісланцоні. Композитор дуже підганяв поета. Показова в цьому плані одна із записок до нього: «Синьйоре Гісланцоні, остання фраза вашого листа змусила мене здригнутися. «Чи можу я розпочати третій акт?» Як? Хіба він ще не закінчений? Я його очікував з години на годину…»

Менше п’яти місяців знадобилось композитору, щоб написати оперу, а потім цілий рік чекати на прем’єру в Каїрі. Через військові дії неможливо було переправити костюми, декорації й сценічне обладнання, що було виготовлене в Парижі.

Нарешті 24 грудня 1871 року «Аїда» побачила світ. Публіка із захватом сприйняла оперу. Але Верді не поїхав на прем’єру, для нього важливішою була постановка в «Ла Скала», яка мала відбутися через 40 днів. Композитор проводив репетиції з виконавцями, які потім співали в Мілані – Терезою Штольц, Марією Вальдман, Джузеппе Фанчеллі, Орманді Маїна і Франческо Пандольфіні; зустрічався з диригентом Франко Фаччо.

Вечір 8 лютого 1872 року видався в Мілані холодним і похмурим, але в театрі не було жодного вільного місця. Після закінчення спектаклю зал вибухнув аплодисментами. Публіка, яка, як писали хронікери, була «в радісному екстазі», сорок разів викликала маестро на сцену.

«Аїда» – це пристрасний гімн юності, поема про кохання двох юних сердець, створена вже літнім чоловіком. В ній Верді вдалося поєднати, як зазначив Массімо Міла, «природжені сили душі й гарібальдійську відвагу свого натхнення зі зрілістю духовного світу, поглибленого багатьма роками життєвого досвіду, і досконалістю, досягнутою настирливим і важким пошуком».

Фото – Юрій Літвиненко

Production team members

Scenic Designer:
Set designer:
Honored Artist of Ukraine Eugene Gurenko
Choirmaster-director:
Honored Art Worker of Ukraine Leonid Butenko
Choreographer:
Honored Artist of Russia Yuri Vasyuchenko
Conductors:
Honored Artist of Ukraine Igor Сhernetski, Honored Artist of Ukraine Igor Shavruk, Principale conductor of the theatre Vyacheslav Chernukho-Volich

Summary

ДІЯ І

 

Тронна зала палацу в Мемфісі. Верховний жрець повідомляє Радамесу про те, що сьогодні бути обрано полководця, який поведе єгиптян на битву проти Ефіопії. Радамес сподівається, що боги вкажуть на нього. У випадку своєї перемоги в нагороду він попросить дозволу на шлюб з Аїдою. Амнеріс закохана в Радамеса і відверто зізнається йому в своїх почуття, однак не отримує бажаної взаємності. Донька фараона здогадується, що його серце належить Аїді.

Під звуки фанфар входить фараон зі своєю свитою. Гонець повідомляє про наближення ворога. Радамеса обирають полководцем. Аїда у відчаї: якщо переможе батько – загине Радамес, якого вона так кохає, а якщо боги подарують удачу Радамесу – переможеним стане її народ.

Храм бога Ра в Мемфісі. Біля вівтаря Радамесу вручають меч – зброю предків. Всі моляться богу Ра, благаючи про перемогу. На світанку новообраний воєначальник поведе військо у бій.

 

ДІЯ II

 

Служниці готують Амнеріс до довгоочікуваної зустрічі з Радамесом-переможцем. Вдавшись до жіночих хитрощів, дочка фараона вивідує у Аїди правду про її почуття до полководця. Принцеса погрожує дівчині: або вона забуде коханого, або помре!

Майдан у Фівах. Фараон вітає Радамеса. Серед полонених Аїда бачить свого батька. Назвавшись воєначальником, він стверджує, що царя ефіопів убито. Рамфіс вимагає стратити полонених, однак Радамес просить в нагороду за перемогу звільнити ефіопів. Фараон погоджується з полководцем і оголошує ім’я обранця для своєї доньки: це -Радамес.

 

ДІЯ III

 

Скелястий берег Нілу. На виступі – храм богині Ізіди. Рамфіс і Амнеріс йдуть до нього, щоб одержати згоду богині на шлюб дочки фараона. Аїда чекає на Радамеса, аби назавжди розпрощатися з ним і з тугою згадує осяйне небо своєї батьківщини. З’являється її батько. Він вимагає, аби дівчина вивідала у полководця військову таємницю. Змучена душевною боротьбою, вона погоджується виконати батьківську вимогу.

З’являється Радамес. Він обіцяє Аїді вмовити фараона розірвати заручини з Амнеріс, але дівчина переконана, що донька фараона не поступиться і на них чекає загибель. Вихід один – втеча до Ефіопії. Умовляння Аїди змушують Радамеса розповісти, який шлях безпечний для втечі.

Це чує Амонасро. Він дізнався про таємницю, яка принесе перемогу. їх помічають Амнеріс та Рамфіс. Аїда з батьком зникають у темряві, а Радамес здається охороні. Його звинувачують у зраді.

 

ДІЯ IV

 

У підземеллі готується суд над Радамесом. Амнеріс обіцяє йому своє кохання і трон Єгипту, якщо він відмовиться від Аїди. Однак полководець непохитний. Очолювані Рамфісом жреці виносять вирок – зрадника живим замурують у підземеллі.У відчаї Амнеріс проклинає служителів бога.

Радамес ув’язнений у підвалинах храму. Перед смертю він згадує кохану. Аїда таємно проникає у підземелля, аби померти разом з Радамесом. Приречені на смерть, вони вперше щасливі разом.

 

 

Characters

PHARAOH, The King of Egypt:
Honoured Artist of Ukraine Dmitriy Pavlyuk,
RAMFIS, high Priest:
People’s Artist of Ukraine Vasiliy Navrotskiy, Honoured Artist of Ukraine Dmitriy Pavlyuk, Sergey Uzun, Viktor Shevchenko
RADAMES, captain of the palace guard:
AMNERIS, daughter of the King:
Honoured Artist of Ukraine Tatiana Spasskaya, Honoured Artist of Ukraine Elena Starodubtseva, Marina Godulyan
AIDA, an Ethiopian princess:
Honoured Artist of Ukraine Larisa Zuenko, Anna Litvinova, Natalia Pavlenko
AMONASRO, King of Ethiopia:
Honoured Artist of Ukraine Viktor Mityushkin, Alexander Stryuk
A MESSENGER:
VOICE OF THE HIGH PRIESTESS:
1
/

Recommended

26
January
18:30
Opera
Eugene Onegin (Concert performance)
P. Tchaikovsky
Lyric scenes in 3 acts with one interval
Libretto by Kostyantyn Shylovskyy
based on the novel in verse by Оlexander Pushkin
30
January
18:30
Opera
La Traviata
Giuseppe Verdi
Opera performed with two intervals
Libretto by Francesco Piave based on Alexandre Dumasfils' novel «The Lady with the Camellias»
28
February
18:30
Premiere
Opera
Pearl seekers
Georges Bizet
Opera in 2 acts
Libretto by Michel Carré and Eugene Cormon
To event list To event list
We use cookies.
By continuing to use our site, you consent to the processing of cookies and user data: location information; OS type and version; browser type and version; device type and screen resolution; sources of access to the site; OS language and browser; visited pages of the site and actions on them; ip-address for the purpose of site operation, retargeting, statistical research and transfer to third parties. If you do not want your data to be processed, leave the site.
I agree